Fuck in Brugg

9. 08. 2013 19:11:37
Prešla som už pomaly všetky pamiatky, ktoré som mala na zozname želaných a prechádzala som na zoznam možných pamiatok. To je vtedy, keď to hlavné, kvôli čomu ste prišli, už máte za sebou, ale ešte stále ste v meste a ste ochotní šliapať po mačacích hlavách. A je stále čo objavovať na miniatúrnej ploche starého stredovekého veľmi dobre zachovalého mesta. /Asi tu nemajú inštitúciu, ktorá by povedala: „ty, ty a ty ste tu zbytoční, zavadziate a pôjdete k zemi, v tomto prípade k vode a do najbližšieho kanála. Aby bol priestor pre postgotické panely s nápisom- Bratislava mesto mieru.“. Tie poloblúky typické pre gotiku spôsoboval najmä praskajúci betón a miznúce železné konštrukcie./
čarovné Bruggy
čarovné Bruggyja

Na rade bolo archeologické múzeum. Vnútri nebol skoro nik – v búdke nám ujo cvakol lístky, zamrmlal a padal na obed.

Ostali sme s kamarátkou samé. Na oknách viseli jednotlivé exempláre z rôznych archeologických období z Brúg a v priesvitných obaloch trochu pripomínali adventné kalendáre. Kúsok kosti, kúsok te

xtílie, potom záber na niečo rozostavané. Všetko nádherne naaranžované na okne, namiesto záclon.

Kúsok ďalej som objavila WC. Najprv som šla ja – moje nadšenie nemalo konca. Na dverách bol prastarý zámok, podobný tomu, čo som poznala z Červeného kameňa opatrne som sa s ním pohrala a keď som vyšla von, varovala som kamarátku. Nie veľmi intenzívne, pretože na rozdiel odo mňa mala vyštudovanú výsostne technickú školu – síce so zameraním na kúrenie, ale to nemenilo na veci, že ten manuál mal stačiť. Stála som vonku na chodbe pred WC a čakala. A zatiaľ som študovala nádherne roztriedené exempláre, kúsky mozaiky rozvešané na okne, položené na okenných parapetoch...

Zrazu sa otvorili jedny dvere a vyštartovala na chodbu odborníčka cez archeológiu a začala ma šupovať z tej chodby preč. Ako obvykle som vliezla niekam, kde som asi vliezť nemala. Ich chyba, nik tam nebol a nápis na dverách „Dámy“ bol jednoznačný a neodolateľný. Prešla som s ňou na druhú chodbu, už určenú aj pre civilných návštevníkov. Snažila som sa jej vysvetliť, že nie som tam sama. Ani som veľmi nemusela, po chvíli sa rozdrnčal môj telefón – kamarátka ostala trčať na WC – zavretá zámkom na niekoľko západiek zo 17. storočia. Na ten zámok jej vzdelanie v tom momente asi nestačilo. Nastala patová situácia. Napäť ma šéfka archeológie pustiť nechcela a nemohla veriť tomu, že do výsostného územia sme sa dostali dve – tá pani tam pracuje dvadsať rokov a ešte sa jej to nestalo.

Neveriacky vyslobodila kamarátku a my sme sa posunuli, keď nie správnym smerom, tak tým správnejším. Po ceste sme stretávali kúsky pieskovísk so zahrabanými predmetmi a s rôznymi otázkami. Odpovede sa tam nekonali. Prešli sme až do miestnosti s opustenou kuchynskou linkou a s pusteným videom. Na obrazovke sa varilo a my sme dostali hlad. Je to celkom logické vyústenie udalostí. Prešmejdili sme poličky, niečo zohriali, najedli sme sa a pokračovali sme v prehliadke ďalej. Ovsené vločky neboli nič moc, ale tak čo človek môže očakávať od stredovekej kuchynskej linky? Navyše na pravé poludnie. Ale to nekonečné video o varení sa nedalo opustiť s prázdnym žalúdkom.

Bruggy sú v Belgicku.

jezula.JPG

Michelangelova Madona s dieťaťom

veza.jpg

veža s nádherným výhľadom na okolie

brusenie_diamantov.JPG

za všetkým sú diamanty

cokoladovna.JPG

alebo čokoláda

zahrada.JPG

záhrada v obyčajnom obytnom dome - voľný svtup pre kohokoľvek aj so stoličkami

Autor: Dora Kubinova | pátek 9.8.2013 19:11 | karma článku: 6.11 | přečteno: 383x

Další články blogera

Dora Kubinova

Ubľa - utečenecký tábor

Obrázky z utečeneckého tábora v Ubli, štyri dni na konci sveta, kde lane zdravia dobré ráno. A o dobrú noc sa človek podelí hoci aj s líškou.

12.4.2022 v 19:58 | Karma článku: 13.72 | Přečteno: 371 | Diskuse

Další články z rubriky Cestování

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 19.90 | Přečteno: 473 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.12 | Přečteno: 582 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.35 | Přečteno: 231 | Diskuse

Aleš Gill

Střípky z KLDR - Díl 26. - Návrat do paralelního vesmíru

Jsou to téměř dva roky od mého posledního článku o KLDR, a téměř tři roky od mé druhé cesty za nejželeznější oponu, jakou si lze představit. A protože informací z KLDR je kvůli uzavřené hranici málo, mohli bychom se tam vrátit.

19.3.2024 v 8:52 | Karma článku: 16.04 | Přečteno: 476 | Diskuse

Libor O. Novotný

Víkend na bitevním poli ve Waterloo

Chcete důkladně pochopit politické a společenské souvislosti, které vedly k porážce Napoleona, případně se vžít do bojů rozhodující bitvy u Waterloo? Památník bitvy na jejím původním místě vám to umožní.

18.3.2024 v 15:00 | Karma článku: 13.22 | Přečteno: 207 | Diskuse
Počet článků 50 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 320
Potulný programátor, ktorý má rád anglický humor v kombinácii s českou klasikou. Nič človečie mi nie je sväté.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...