Dora Kubinova

Potulný programátor, ktorý má rád anglický humor v kombinácii s českou klasikou. Nič človečie mi nie je sväté.
  • Počet článků 50
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 320x

Dora Kubinova

Zozelená ako fras

Stala som sa majiteľom záhrady. Deti mali občas pocit, že by sa tam malo niečo dopestovať. Niečo by malo kvitnúť a prinášať radosť a plody. A ja by som mala byť nadšená, že sa môžem oháňať motykou a hrabľami. Preto už niekoľko rokov sadím v rôznych obdobiach paradajky na to najslnečnejšie miesto. Moje prvé paradajky začínajú tam, kedy iní končia. V októbri mám niekoľko zelených plodov, ktoré ma rodina donúti pred prichádzajúcimi mrazmi obrať. V nádeji, že sčervenajú a budú sa dať jesť.

20.3.2014 v 8:38 | Karma: 5,62 | Přečteno: 160x | Diskuse| Poezie a próza

Dora Kubinova

Záhradnícky kásting

Zdedila som dom a záhradu a nemala som na ňu jednak dosť času a zároveň dosť vzdelania. Pestovateľské práce, ktoré sme mali na škole boli primárne určené na to, aby náš školník mal čerstvú úrodu – my sme z toho okrem hrablí a rýľa nič nevideli. A to som sa snažila z tých hodín uliať ako sa len dalo. A dalo sa.

17.3.2014 v 17:44 | Karma: 6,22 | Přečteno: 276x | Diskuse| Poezie a próza

Dora Kubinova

Architekt v dome

Bude mať dom menej chýb, ak to spraví tancujúci odborník s plochými nohami a okrúhlou pečiatkou? Alebo s okrúhlymi nohami a tancujúcou pečiatkou. Neviem vyskúšala som skoro všetky možné kombinácie a odrody remesla architektonického. Chvíľami bolo dosť tektonické a vrásnenia prebiehali v pravidelných intervaloch.

10.3.2014 v 8:03 | Karma: 4,95 | Přečteno: 180x | Diskuse| Poezie a próza

Dora Kubinova

Kachličkovanie

Než sa človek ožení a než si získa priazeň budúcich svokrovcov je schopný heroických výkonov. V rámci malej a veľkej rošády – kedy sa zrušili jedny dvere a vchod na balkón a vybúrali sa v kuchyni iné dvere na ten istý balkón, vznikol pred novými balkónovými dverami malý kúsok ničoho. Linoleum nám už tam došlo. A tak ten kus šedivého betónu tam bol už niekoľko „zatiaľ“ období.

26.8.2013 v 9:46 | Karma: 5,63 | Přečteno: 233x | Diskuse| Poezie a próza

Dora Kubinova

20. august 1968 s výpraskom - deň pred

Boli sme na Orave. Mame sa podarilo zohnať čerstvé mlieko a postavila pohár mlieka pred môjho brata. Uprel naň odmietavý pohľad a zavrtel hlavou. Sladké mlieko nebolo to, čo by mal rád. Lenže mama pre ten pol litrák musela vyjsť von so svojím politickým presvedčením na úplne neznámom poli.

21.8.2013 v 8:28 | Karma: 9,26 | Přečteno: 296x | Diskuse| Poezie a próza

Dora Kubinova

Anonymné listy v časovom pásme

Bývali sme v starom dome so solídnymi múrmi 40 centimetrov až 80 – poctivá prvorepubliková tehla. Žiadne kúsky tehál podložené zvyškami dreva a vyplnené niečím sypkým. V tomto byte sme mali od mojich 6 rokov mačky. Siamské mačky – to je mačka s mimoriadne silným hlasom aj za normálnych okolností. V čase ich hárania to bolo ešte horšie. My domáci sme boli na to zvyknutí a ani nám to nevadilo. Ale s ohľadom k susedom a napriek hrubým múrom dostávala Kikina hysteps – aby nejako prespala noc a občas sme ju na noc zavreli do skrine.

22.7.2013 v 19:50 | Karma: 5,33 | Přečteno: 261x | Diskuse| Společnost

Dora Kubinova

Tú strechu treba natrieť

Ležala som na rozpálenej streche a oberala som čerešne. Na strechu sa liezlo pohodlne – po rebríku, ktorý mi pridržiaval z jednej strany môj svokor a a z druhej strany môj manžel. Môj otec liezol ako veverička po ostatných konároch čerešne. Jediný netrpel strachom z výšky čerešňových konárov. Iba musel dávať pozor a zlomené konáriky dával do svojich vrecká, aby nepadali dolu a neboli materiálom dôkazným o tom, že tú úbohú čerešňu oberá nešetrne. Zároveň som v pravidelných intervaloch dostávala informácie o tom, na ktoré konáre mám dávať pozor a čo všetko by som mohla zničiť. Ani jedného by som na strom, alebo na rebrík, alebo čokoľvek čo je vo výške viac ako pol metra od zeme nedostala. Hore som bola spokojná, nikým nerušená a nado mnou bol naklonený konár ovešaný čerešňami.

17.6.2013 v 20:04 | Karma: 4,77 | Přečteno: 155x | Diskuse| Hobby