Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Fuck in Brugg

Prešla som už pomaly všetky pamiatky, ktoré som mala na zozname želaných a prechádzala som na zoznam možných pamiatok. To je vtedy, keď to hlavné, kvôli čomu ste prišli, už máte za sebou, ale ešte stále ste v meste a ste ochotní šliapať po mačacích hlavách. A je stále čo objavovať na miniatúrnej ploche starého stredovekého veľmi dobre zachovalého mesta. /Asi tu nemajú inštitúciu, ktorá by povedala: „ty, ty a ty ste tu zbytoční, zavadziate a pôjdete k zemi, v tomto prípade k vode a do najbližšieho kanála. Aby bol priestor pre postgotické panely s nápisom- Bratislava mesto mieru.“. Tie poloblúky typické pre gotiku spôsoboval najmä praskajúci betón a miznúce železné konštrukcie./

čarovné Bruggyja

Na rade bolo archeologické múzeum. Vnútri nebol skoro nik – v búdke nám ujo cvakol lístky, zamrmlal a padal na obed.

Ostali sme s kamarátkou samé. Na oknách viseli jednotlivé exempláre z rôznych archeologických období z Brúg a v priesvitných obaloch trochu pripomínali adventné kalendáre. Kúsok kosti, kúsok te

xtílie, potom záber na niečo rozostavané. Všetko nádherne naaranžované na okne, namiesto záclon.

Kúsok ďalej som objavila WC. Najprv som šla ja – moje nadšenie nemalo konca. Na dverách bol prastarý zámok, podobný tomu, čo som poznala z Červeného kameňa opatrne som sa s ním pohrala a keď som vyšla von, varovala som kamarátku. Nie veľmi intenzívne, pretože na rozdiel odo mňa mala vyštudovanú výsostne technickú školu – síce so zameraním na kúrenie, ale to nemenilo na veci, že ten manuál mal stačiť. Stála som vonku na chodbe pred WC a čakala. A zatiaľ som študovala nádherne roztriedené exempláre,  kúsky mozaiky rozvešané na okne, položené na okenných parapetoch...

Zrazu sa otvorili jedny dvere a vyštartovala na chodbu odborníčka cez archeológiu a začala ma šupovať z tej chodby preč. Ako obvykle som vliezla niekam, kde som asi vliezť nemala. Ich chyba, nik tam nebol a nápis na dverách „Dámy“ bol jednoznačný a neodolateľný. Prešla som s ňou na druhú chodbu, už určenú aj pre civilných návštevníkov. Snažila som sa jej vysvetliť, že nie som tam sama. Ani som veľmi nemusela, po chvíli sa rozdrnčal môj telefón – kamarátka ostala trčať na WC – zavretá zámkom na niekoľko západiek zo 17. storočia. Na ten zámok jej vzdelanie v tom momente asi nestačilo.  Nastala patová situácia. Napäť ma šéfka archeológie pustiť nechcela a nemohla veriť tomu, že do výsostného územia sme sa dostali dve – tá pani tam pracuje dvadsať rokov a ešte sa jej to nestalo.

Neveriacky vyslobodila kamarátku a my sme sa posunuli, keď nie správnym smerom, tak tým správnejším. Po ceste sme stretávali kúsky pieskovísk so zahrabanými predmetmi a s rôznymi otázkami. Odpovede sa tam nekonali. Prešli sme až do miestnosti s opustenou kuchynskou linkou a s pusteným videom. Na obrazovke sa varilo a my sme dostali hlad. Je to celkom logické vyústenie udalostí. Prešmejdili sme poličky, niečo zohriali, najedli sme sa a pokračovali sme v prehliadke ďalej. Ovsené vločky neboli nič moc, ale tak čo človek môže očakávať od stredovekej kuchynskej linky? Navyše na pravé poludnie. Ale to nekonečné video o varení sa nedalo opustiť s prázdnym žalúdkom.

Bruggy sú v Belgicku.

Michelangelova Madona s dieťaťom

 

veža s nádherným výhľadom na okolie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

za všetkým sú diamanty

 

 

alebo čokoláda

 

záhrada v obyčajnom obytnom dome - voľný svtup pre kohokoľvek aj so stoličkami

Autor: Dora Kubinova | pátek 9.8.2013 19:11 | karma článku: 6,11 | přečteno: 383x
  • Další články autora

Dora Kubinova

Ubľa - utečenecký tábor

Obrázky z utečeneckého tábora v Ubli, štyri dni na konci sveta, kde lane zdravia dobré ráno. A o dobrú noc sa človek podelí hoci aj s líškou.

12.4.2022 v 19:58 | Karma: 14,06 | Přečteno: 372x | Diskuse| Ostatní

Dora Kubinova

Uťahaná vrana

/hymna uťahaných a nevyspatých matiek/ Letí vrana zavčas rána, za ňou kŕdeľ vraných detí. Chudák vrana takto zrána, uštvaná a uťahaná.

11.8.2014 v 7:53 | Karma: 4,59 | Přečteno: 96x | Diskuse| Poezie a próza

Dora Kubinova

Kapitálny úlovok

Obliekala som jedno dieťa, kamarátka druhé a bola som otočená chrbtom k vode. Vedľa nás sa rozkladali dvaja rybári. „Tam sa topí dieťa!“ zvolal jeden z nich. Skontrolovala som si drobizg pri sebe.

30.7.2014 v 0:12 | Karma: 6,48 | Přečteno: 242x | Diskuse| Letní povídka

Dora Kubinova

Keď šéfa okradne jeho podriadený

Šéf nebol nič moc, čo už človek môže očakávať od šéfa. Ale mal peknú dcéru, zamestnanú taktiež u nás a s ňou randil môj kolega. Intenzívne randil. Pretože okrem iných tajomstiev sa dozvedel aj heslo do sejfu a jeho umiestnenie v byte. Do ich súkromného bytového rodinného sejfu. A niekoľkokrát ten sejf vyčistil. Chvíľu trvalo, kým šéf zistil, že mu tam niečo chýba a ešte dlhšie kým došiel na to, kto mu v rámci randenia s jeho dcérou čistí jeho najvlastnejší sejf. Kto chodí s jeho dcérou, to už asi vedel. Aj keď nejakým vysokým IQ a kombinačnými schopnosťami neoplýval. Zase ale dokázal zohnať a dokonca aj zavesiť napriek našim hlasitým protestom mimoriadne škaredé kalendáre na aktuálny rok.

13.5.2014 v 11:25 | Karma: 6,14 | Přečteno: 397x | Diskuse| Poezie a próza

Dora Kubinova

Fékre

Keď človek v 70 rokoch ovdovie, nie je to nič príjemné. Ak pritom niečo podedí je to ešte stále dobré. Ak je ale predmetom dedičstva trabant, začína to smrdieť minimálne dvojtaktom. Edka zdedila desaťročného trabanta. Vodičský preukaz mala niekedy z obdobia o medzi prvou a druhou päťročnicou a za volantom nikdy nesedela. Čo by ale človek neurobil z lásky k nebožtíkovi. Edka bola ešte aj jogínka. Dosť vražedná kombinácia – občas aj sebedeštrukčná plus blízke okolie asi tak do 100 metrov. Spokojne relaxovala za volantom, hlboko sa sústreďovala na svoje dýchanie a na svoju bránicu. Jazdenie sa stávalo pomaly jej pôžitkom. Ono toho človek veľa po sedemdesiatke zo života možno nemá, ale trabant určite obohatí váš kultúrny a spoločenský život. Ak nie inde, tak aspoň na pumpe.

28.4.2014 v 11:03 | Karma: 8,63 | Přečteno: 320x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Odpuzující. Strašit migrací je tak jednoduché, kritizoval Babiše ministr

24. dubna 2024  22:42

Ministr pro evropské záležitosti Martin Dvořák (STAN) v CNN Prima News vyčetl Andreji Babišovi...

Ukrajinci v branném věku budou moci získat pas jen ve vlasti, rozhodl Kyjev

24. dubna 2024  22:20

Ukrajinská vláda přijala rozhodnutí, podle něhož muži ve věku od 18 do 60 let budou moci získat...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč

  • Počet článků 50
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 320x
Potulný programátor, ktorý má rád anglický humor v kombinácii s českou klasikou. Nič človečie mi nie je sväté.