Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tú strechu treba natrieť

  Ležala som na rozpálenej streche  a oberala som čerešne. Na strechu sa liezlo pohodlne – po rebríku, ktorý mi pridržiaval z jednej strany môj svokor a a z druhej strany môj manžel. Môj otec liezol ako veverička po ostatných konároch čerešne. Jediný netrpel strachom z výšky čerešňových konárov. Iba musel dávať pozor a zlomené konáriky dával do svojich vrecká, aby nepadali dolu a neboli materiálom dôkazným o tom, že tú úbohú čerešňu oberá nešetrne. Zároveň som v pravidelných intervaloch dostávala informácie o tom, na ktoré konáre mám dávať pozor a čo všetko by som mohla zničiť. Ani jedného by som na strom, alebo na rebrík, alebo čokoľvek čo je vo výške viac ako pol metra od zeme nedostala. Hore som bola spokojná, nikým nerušená a nado mnou bol naklonený konár ovešaný čerešňami.

„Tú strechu by bolo treba natrieť“ ozval sa odspodu môj najdrahší. Tvárim sa že som hlboko sústredená na oberanie čerešní.

„Nie je problém, kúp farbu.“ S plnou pusou čerešní som sa zmohla pomerne rýchlo na odpoveď. Strecha bola plochá a mohla mať tak maximálne niekde 5 krát 5 metrov.

„Ale ja by som bol rád, keby si ju predtým obrúsila.“ Chvíľu som sa zamyslela.

„No dám si na vŕtačku brúsnu hlavicu a dám menšie otáčky....“ Nie je to pohodlné, ale ešte vždy by sa to dalo robiť posediačky.

„Ale ja by som bol rád keby si ju zbrúsila ručne“. 

Dodnes nerozumiem, prečo v niektorých rodinách dávajú prednosť domácim ručným prácam.  A do dnešného dňa je strecha nenatretá a napodiv na rozdiel od iných vecí do nej nezateká. No možno je to tým, že som ju nebrúsila ja ale zub času.

Autor: Dora Kubinova | pondělí 17.6.2013 20:04 | karma článku: 4,77 | přečteno: 155x
  • Další články autora

Dora Kubinova

Ubľa - utečenecký tábor

Obrázky z utečeneckého tábora v Ubli, štyri dni na konci sveta, kde lane zdravia dobré ráno. A o dobrú noc sa človek podelí hoci aj s líškou.

12.4.2022 v 19:58 | Karma: 14,06 | Přečteno: 372x | Diskuse| Ostatní

Dora Kubinova

Uťahaná vrana

/hymna uťahaných a nevyspatých matiek/ Letí vrana zavčas rána, za ňou kŕdeľ vraných detí. Chudák vrana takto zrána, uštvaná a uťahaná.

11.8.2014 v 7:53 | Karma: 4,59 | Přečteno: 96x | Diskuse| Poezie a próza

Dora Kubinova

Kapitálny úlovok

Obliekala som jedno dieťa, kamarátka druhé a bola som otočená chrbtom k vode. Vedľa nás sa rozkladali dvaja rybári. „Tam sa topí dieťa!“ zvolal jeden z nich. Skontrolovala som si drobizg pri sebe.

30.7.2014 v 0:12 | Karma: 6,48 | Přečteno: 242x | Diskuse| Letní povídka

Dora Kubinova

Keď šéfa okradne jeho podriadený

Šéf nebol nič moc, čo už človek môže očakávať od šéfa. Ale mal peknú dcéru, zamestnanú taktiež u nás a s ňou randil môj kolega. Intenzívne randil. Pretože okrem iných tajomstiev sa dozvedel aj heslo do sejfu a jeho umiestnenie v byte. Do ich súkromného bytového rodinného sejfu. A niekoľkokrát ten sejf vyčistil. Chvíľu trvalo, kým šéf zistil, že mu tam niečo chýba a ešte dlhšie kým došiel na to, kto mu v rámci randenia s jeho dcérou čistí jeho najvlastnejší sejf. Kto chodí s jeho dcérou, to už asi vedel. Aj keď nejakým vysokým IQ a kombinačnými schopnosťami neoplýval. Zase ale dokázal zohnať a dokonca aj zavesiť napriek našim hlasitým protestom mimoriadne škaredé kalendáre na aktuálny rok.

13.5.2014 v 11:25 | Karma: 6,14 | Přečteno: 397x | Diskuse| Poezie a próza

Dora Kubinova

Fékre

Keď človek v 70 rokoch ovdovie, nie je to nič príjemné. Ak pritom niečo podedí je to ešte stále dobré. Ak je ale predmetom dedičstva trabant, začína to smrdieť minimálne dvojtaktom. Edka zdedila desaťročného trabanta. Vodičský preukaz mala niekedy z obdobia o medzi prvou a druhou päťročnicou a za volantom nikdy nesedela. Čo by ale človek neurobil z lásky k nebožtíkovi. Edka bola ešte aj jogínka. Dosť vražedná kombinácia – občas aj sebedeštrukčná plus blízke okolie asi tak do 100 metrov. Spokojne relaxovala za volantom, hlboko sa sústreďovala na svoje dýchanie a na svoju bránicu. Jazdenie sa stávalo pomaly jej pôžitkom. Ono toho človek veľa po sedemdesiatke zo života možno nemá, ale trabant určite obohatí váš kultúrny a spoločenský život. Ak nie inde, tak aspoň na pumpe.

28.4.2014 v 11:03 | Karma: 8,63 | Přečteno: 320x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Noci zůstávají mrazivé. Ze čtvrtka na pátek spadne teplota pod nulu na celém území

24. dubna 2024  11:05

V nadcházejících dnech bude v ČR opět mrznout, v noci na čtvrtek budou podle ČHMÚ přízemní mrazíky...

Ředitel ČT považuje Etický panel za důležitý. Hledá nové členy

24. dubna 2024

Před Velikonocemi rezignovali členové Etického panelu České televize (ČT) kvůli sporům s ředitelem...

Rusové ostřelovali Charkov, Ukrajinci zasáhli ropné sklady u Smolenska

24. dubna 2024  8:33,  aktualizováno  10:59

Sledujeme online Rusko útočilo střelami S-300 na Charkov. Poničené jsou čtyři obytné budovy, oznámil starosta...

Kdo pošle hlas do voleb z ciziny poštou, bude moci jít volit znovu a jinak

24. dubna 2024  10:57

Pravidla pro volby poštou ze zahraničí se ještě změní oproti tomu, jak to původně navrhla vláda....

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 50
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 320x
Potulný programátor, ktorý má rád anglický humor v kombinácii s českou klasikou. Nič človečie mi nie je sväté.